Friday 13 November 2015

Bake the cake (1st attempt)

Aku ada try buat kek..
Sebab resepinya bagi aku agak simple..
Memang dah hafal la bahan-bahannya..

Tapi aku taknak bagitau kat sini dulu..
Tunggu sampai jadi kek yang rasanya seakan-akan kek..

Sebab semalam aku buat, kek tu memang menjadi..cumanya rasa tu tak macam rasa kek langsung..adehh

Tapi silap aku jugak..aku ingat soda bikarbonat dengan tepung penaik tu benda yang sama..aku bantai je la..

Skang ni aku dalam misi mencari tepung penaik..kalau boleh, memang aku nak carik yg sama macam masterchef aku ajarkan tu..

Yela..kalau bahan-bahannya semua sama, possibility utk jadi kek dan rasa kek akan jadi lebih tinggi ye tak..hahaha

Jangan risau..bak kata masterchef, kek ni tak fancy macam kat kedai tu pon..tak kesahlah chef..asalkan buat then menjadi, happy sungguh dah..haha

Selain silap tepung penaik, aku rasa salah satu faktor tak jadi rasa kek sebab aku letak dlm microwave, 3 kali ganda dari masa yg masterchef suruh aku letak..dia suruh aku letak dlm 2.5 minit..mula2 aku tggu 2.5 minit, mcm tak masak, 5 minit, tak masak jugak, last2 sampai 7.5 minit..haha..padan muka aku..pandai-pandai lagi..

Tapi aku still rasa la the 1st ever kek yang aku buat sendri..malu lah klu tak rasa kek buatan sendri kan..haha..mmg hangit..rasa dia, ermm macam mana ea nak cakap..mcm takde rasa la..kosong..maybe sebab lama sgt kot bakarnye..

Takpe la mal..

Aku ingt nak tulis entry pasal kek ni bila betul2 dah menjadi kek..tapi aku tersekat kat tesco ni pasal hujan..so, bosan punya pasal, aku cite la 1st attempt aku dlm pembuatan kek coklat ni..

Hobby?
not so sure la..but macam quite interesting la sebenarnye..haha

Takde lidi kat rumah..so aku cucuk guna garpu je utk test dah masak ke blom..power kan

Jangan puji..nak ambil order boleh (^_^)

No comments:

Post a Comment