Monday 11 January 2016

Bf

Bf bukanlah bermaksud "boyfriend"..
Yang aku nak tulis nih, bf yang bermaksud "breast feeding"..

Isu nih semakin menjadi-jadi..pada mulanya hanyalah antara page fb Amran Fans dan ibu-ibu muda..tapi biasalahkan, setiap benda, ada yang pro, dan ada yang kontra..

Macam ni kesnya..ibu-ibu muda ni suka sangat upload gambar selfie sambil tengah menyusu baby..yang tak boleh blahnya, siap bermegah-megah lagi tu..yang sekadar aku tau la, sebab aku takde la nak amik port sangat benda2 ni..tapi lama-lama bila aku baca komen-komen kat fb tu, aku rasa geram la pulak..tapi geram aku takde la sampai nak bash dekat fb tu..paling kuat pun aku tulis kat sini sebab macam private skit..yela, sapa je yang baca blog aku ye tak..haha

Aku takdela kata aku sokong sapa-sapa dalam hal ni..okay..sekarang ni aku nak tulis pendapat aku pasal hal ni..benda bab-bab menyusukan baby ni memang bagus sangat..memang mulia..dapat pahala pulak tu..yang jadi tak kenanya bagi aku, apa ke benda nak public kan hal-hal tu kat fb?tak tau malu ke..bukannya nak kata takda tempat yang tersorok..lagipun disediakan tempat nak menyusu..ada je..okay, tu satu hal, tempat nak menyusukan anak..yang ibu-ibu muda ni, selamba je upload gambar selfie dia tengah menyusu..apa ke sikapnya macam tu?orang kalau boleh nak senyap-senyap je menyusu ni..ni tak..nak bagitau kat orang lain pasal benda ni..memang la aku sebagai laki pun support bab-bab menyusu ni, tapi yang tak kena bila upload di fb..aku ni, kalau bini aku upload gambar macam tu kat fb, selamba je aku lempang..takdela..yg lempang tu main2 je..insyaAllah bini aku tak buat mcm tu..kan awk kan?(^_^)..haha

Takdela..benda yg mulia, jadi mcm tak senonoh la pulak..byk je aku jumpa ibu tgh susukan anak dekat kedai makan..maybe takdela bilik utk menyusukan anak..tapi ni tak..siap upload lagi..fuhhh..kelass kau kak..aku percaya, ibu-ibu muda ni memang nak menyusukan anak diorg tak kira tempat..ada kadang2 tu tak kena pada masa dan tempat..tapi janganla benda tu jugak yg kau nak upload kak..adehh..1st tu, niat la yg main peranan..maybe la aku silap, aku taktau niat akak tu..yg paling positif yg boleh aku pikir pun ialah akak tu nak berkempen, nak kata kat wanita2 semua yg jgn malu utk bf kat mana2..iye kak..niat akak tu mmg dah cantik..tu je yg paling positif yang boleh aku pikir..

Yang Amran Fans ni pun satu..tutupla muka akak tu klu nak tulis kat fb pun..tak pun private message..mana tau dgn cara yg mcm tu, lagi lembut akak2 tu nak terima nasihat kau..tapi yg bagusnya Amran fans ni bila dia buat mcm tu, org2 lain takut nak buat mcm tu dah..tu yg bagusnya la..tapi ada jugak yang melawan, siap dgn bangganya upload lagi gambar2 mcm tu..sengaja nak kasi panas..adoii

Aku ni esok dah la nak jumpa Dr Akram, boleh pulak tulis benda ni..nasib dah siap..haha..semua benda boleh bawak bincang..biasala tu kan ada pro kontra..

So, konklusi nya disini, aku tak setuju dan berkenan dengan tindakan segelintir ibu-ibu muda yang dengan bangganya meng upload gmbr sedang ber bf dekat public..aku malas nak tulis benda ni kat public pun salah satunya ialah sebab aku takut kawan2 aku sendiri yang macam tu..ni nak jaga hati punya pasal la..memang susah kita nak tukar pandangan orang..biasalah tu..

Okay..sekian dari aku..jaga diri dan jaga solat ye..semoga berjaya dunia akhirat semua..aminn
Haaa..jadilah macam siti okay..baik siti nih..hehe (^_^)

No comments:

Post a Comment