Saturday 18 June 2011

Cerita Tentang Din

Gambar ni hanyalah rekaan semata-mata

Ade laa pulak satu kisah ni..budak laki ni namanya Din (bukan nama binatang). dia memamg cool aje..rilek je..tak kecoh pon..walaupun begitu, kalau dilihatnya benda yg tidak disukai, dia hanya berdiam diri..namun dalam hatinya siapa tau..mungkin bengang, mungkin marah, mungkin nanti..
Kisahnya bermula apabila Din mahu membeli santan yg disuruh oleh emaknya untuk membuat kari masak santan..ya, Din mmg anak yang mithali..So, Din pun pergi laa ke satu kedai yang bernama Kedai Runcit Buncit....

Tiba2 ada makcik lalu bersebelahan dengannya..makcik tu pun bertanya "Kamu nak beli ape nak?"..Din pun dgn coolnya menjawab "Saya nak beli santan."..makcik itu berkata "Jaga2 sikit nak oii..tuan punya kedai tu,tadi dia siap baling makcik dengan ais lagi.." aku pun bertanya kenapa..makcik tu kata "Makcik takde duit sangat..so makcik ingat nak beli rokok batang-batang..pastu tuan punya kedai tu baling ais kat makcik..dia siap raba2 makcik lagi..woohoo"..namun Din tetap cool dan hairan setelah mendengar cerita dari makcik tu tentang tuan punya kedai..kenapa makcik ni bersorak woohoo..Din pun memberi wang sebanyak rm8.50 kepada makcik itu sebagai tanda kesian..bagi Din, rm8.50 itu membawa kepada kepuasan kpd makcik tersebut..dengan hanya rm8.50, dapat laa makcik tadi membeli rokok winston merah sekotak..walaupun cool, tapi Din tetap panas mendengar cerita dari makcik tersebut..

Din pon pergi menerjah tuan punya kedai tu.."Weh Buncit, btol ke ko aritu penah baling ais kat makcik ni tadi??Apsal ko siap raba2 dia??Mana kau punya tatatertib haa.."Buncit yg sedang kekenyangan itu pun menjawab "Makcik tu gila laa Din.."..Dalam hati aku pula terdetik, alamak..aku kena tipu..dah laa duit untuk beli santan tadi tu telah aku beri kepadanya..
So, penutup cerita ni, Din dimarahi oleh emaknya kerana jika tiada santan, tak dapat laa buat kari..






So, moral of the story is jangan laa nak cool sangat..ahaha..aku actually mmg ada minat mahu menulis buku..mgkin ni sebagai permulaan..doakan aku weh..har har har..
                                                                                                                                                       7.31am..

3 comments:

  1. ko kutok din ke weyh??report2

    ReplyDelete
  2. ahaha...ding dang betol cerite ko ni mal...:P

    ReplyDelete
  3. Jaga2 sikit nak oii..tuan punya kedai tu,tadi dia siap baling makcik dengan ais lagi.." aku pun bertanya kenapa..makcik tu kata "Makcik takde duit sangat

    ko citer pasal din ke pasal ko mal?

    ReplyDelete