Friday 27 May 2011

Aku RisaU BetoL PasaL Design2 BanguNaN NiH!!!

Alamak..tau2 dah 2 minggu hamba berpraktikal..kat company consultancy..nik jai associates sdn bhd..memang dah plan pun nak update pasal praktikal ni..tapi apakan daya..sibuk oohh..kalau online pon guna henset..stat korje pukul 9 pagi..tu mmg dah best dah..tapi yg tak bestnya balik pukul 6..hadoii..ni plak yang aku nak cite pasal risau ni hah..mmg serius uuhh aku risau..selamba je supervisor aku kata "Mal, hang design retaining wall ni tgk dapat macam mana"..tak ke keras aku kat situ..aku pon dgn rilek nya apalagi..lepak laa kat mini library kat ofis aku tu..mencari-cari example design calculation untuk retaining wall..nasib ada..tu baru retaining wall..takpe gua selamba lagi..pastu yg 2nd kerisauan aku..dia suruh aku design stor ataupon gudang untuk askar..katanya guna esteem..aku mmg dah gelabah dah..gelabah takpe..ni ada plak sorang pakcik engineer ni..dia cucuk2 aku pasal bab2 design ni..sape tak panas..tapi aku tetap rilek ja..sebab aku mmg tak tau..tak de laa aku nak menjawab walaupon aku tau benda yg pakcik ni tanya..ok..yg buat stor askar pakai esteem tu, mula2 mmg pening..bukan mula2 je..tengah2 pon pening sebenarnya..nasib laa ada member pratikal aku tolong..dgn tunjuk ajar brader2 draughtmen sume, dapat laa aku buat stor askar tu dengan jayanya..bila aku tgk balik bangunan tu secara 3D, baru aku prasan yang byk gila silap yg aku buat..contohnya, aku letak column kat tempat letak tingkap...pastu column untuk anjung aku tak buat..nasib baik laa aku prasan..pon takpe jugak..aku usahakan buat balik bende tu..aku nak tanya supervisor aku tak bleh..sebab dia outstation ke penang..katanya pasal penang 2nd bridge tu..pastu bila aku dah siap buat stor tu, errmm ari sabtu dia suruh aku dtg..then aku pon dtg laa..aku tunjuk kat dia benda yang aku buat tu..pastu kome tau tak dia kata apa..dia kata "Uisshh..terer jugak hang ni akmal..aku pun tak pandai sangat pakai esteem ni..ok2..terima kasih yee.."..pastu dlm hati aku, aku pikir..cait..ingat dia ni terer..tapi takpa..tu bukan masalah..masalahnya, aku dah bagitau tau dia dah suruh chek benda yg aku buat tu..tapi dia kat " Ok laa tu..boleh dah ni.."..tu laa yang buat aku risau..kot2 bangunan tak stabil ka..apa ka..haiiyoo,.tapi takpa..klu dia rilek, aku mesti rilek..ahaha..tapi supervisor aku ni mmg the best laa..katekan, walaupon korang tak tau benda yang basic pon, dia selambe je ajar..huh..tu yg buat aku tak segan ngan dia tu bila aku nak tanya apa2..ahaha..pastu yg paling best..semalam laa..sebelum balik kerja, aku sembang2 ngan dia jap..ni lahh perbualan tersebut..

Abg Hisyam : eh mal..hg dah install software esteem??

Aku : dah bang..apsal??

Abg Hisyam : Aku ada projek nak bila madrasah ni..aku nak suruh hang design pakai esteem..tapi hang jangan bagitau cik jai (cik jai ialah orang besar company aku)

Aku : aiihh..awat plak??

Abg Hisyam : bukannya tak boleh bagitau..tapi projek ni bukannya under company ni..tu yg klu hang nak design ka apa ka pasal projek bina madrasah ni, hg kena buat pada bukan waktu ofiss laa..lebih kurang macam tu laa..

Aku :oo..tak kesah laa yee.orait2..saye paham bang..ahaha..brape tingkat bang madrasah tu??

Abg Hisyam : 3 tingkat..sebab ada skolah agama skali..

Aku : alamak..3 ke??ahaha..takpa bang..saya try..

Abg Hisyam : alaaa...nanti aku bagi laa hg skit..ahaha..

Aku : oo..ok2..ok bang..balik dulu..

perrgghhh...mmg time tu, aku rasa aku dah mmg engineer dah..ahaha..siap buat kerja sampingan lagi tu..

tapi..seriously, aku mmg risau pasal bangunan2 yang aku design suma tu..tapi diorg dah chek..so, takpa laa..tapi rasanya mesti laa diorg usha dulu benda tu kan..pastu baru diluluskan..ahaha..orait2.aku mmg bizi laa time praktikal ni..walaupon busy, aku mmg enjoy buat kerja2 ni..teman sekerja pon best..haiyoo..byk lagi aku nak sembang..tapi takpa..maybe, next post nanti aku akan cita pasal family day company aku nanti..he he he..nantikan ya..assalamualaikum...=)

kat sini, aku sertakan sekali gambar2 yg aku tangkap kat ofis..
Dari kiri : wan, akram ,aku dan kak ina

mula2, mesin ni laa sahabat karib aku kat ofis

Time nak balik ni..sebab aku balik keje kol 10 camtu..then ujan..saje je main tangkap2 gambar

Tak boleh blah,,macam jadual gi kantin sekolah plak..ahaha..kat tmpt aku ni ada pantry..so, biasa aku pau biskut gula dia laa...ahaha..

wahh...

3 comments: