Thursday 10 January 2013

My UiTM's friends


Nama panggilan : Shanon

Perkenalan pertama : Dia ni mula2 aku malas nak layan..pastu dia masuk kelas aku subjek geologi tak silap aku..pastu dia terdengar aku cite pasal main bola wakil fakulti..pastu dia pun join..tu yang rapat ngan dia tu..

lagipun, aku slalu je main futsal ngan dia ni..memang hebat orangnya..cuma jarang team ngan aku..biasanya mesti dia team ngan oppenent..haha..orang sabah budak ni..aku dulu slalu gak mandi pool kat umah sewa apartmen dia..




Nama panggilan : Akram

Perkenalan pertama : dia ni dari diploma masuk degree..mula2 tak brapa nak rapat..aku kenal pun sebab sama kuliah..

bagus dia ni..rajin, hensem, terer main futsal..kadang2 stress memanjang..haha
Nama panggilan : nige

Perkenalan pertama : selain dari coursemate, dia ni jugak tinggal kat kolej yg sama bangunan dengan aku..ada jugak lepak kat bilik dia main CS dulu..haha

dia ni pun bagus..mulutnya sentiasa kumat-kamit membaca kalimah-kalimah Allah..

Nama panggilan : mael

Perkenalan pertama : aku dulu tak berapa sgt ngan budak ni..dah la muka jahat, garang pulak tu..last2, aku ngam ngan dia pun sebab hisap rokok bersama..aku ingat lagi dulu dia ni isap camel masa sem 1 mula2 dulu..

mael ni bagus oh..pandai pun pandai..ada je idea dia bila2 bab buat kerja guna shortcut..dia ni jugaklah budak arsenal..sama macam aku laa..budak joho dia ni..pontian..dia ni pun jenis selambe je..aku suka aku suka..klaka dia ni..
Nama panggilan : mad

Perkenalan pertama : ni lah budak yang aku mula2 tanya nama masa kat UiTM..haha..mula dah le macam takut2, pastu aku tanya nama dia, dia kata rahmad..memang aku gelak la time tu..tapi gelak dlm hati je la..mana taknya, muka macam ni, pastu nama rahmad, mmg masuklah dgn muka..haha

dia ni mmg cepat belajar..suka sgt main game2 online..bila main futsal, sepak nak placing je..haha..cayalah mad..aweknya nama aina..tak silap aku laa...
Nama panggilan : mat chot

Perkenalan pertama : hmm...aku pun tak brapa nak ingat sgt..tapi aku stat cakap ngan dia pun masa sem 3 ke 4..hahaa

budak klang sejati ni..selambe je redah dari klang pegi ke uitm utk blaja..haha..dia ni mmg jenis tak bersukan..tapi badan kepeng je..
Nama panggilan : zaki

Perkenalan pertama : hhmm..sama kelas rasanya..lagipun, time aku repeat paper geo, dia pun repeat..tu yg buat lagi rapat tu..haha

Bagus budak zaki ni..palapes darat..rajin jugak turun main bola padang petang2..
Nama panggilan :wan

Perkenalan pertama : errmm...bila kuliah sama kot rasanya..dulu aku malas sgt nak layan org2 yg byk cakap macam wan ni..lama2 ok lah..sebab aku pun bukannya jenis melayan sgt..

bagus wan ni..mmg ada ciri2 leader yg baik..komitmen dia kat setiap perkara mmg bagus..mmg aku rasa dia ni mmg boleh kasi komitmen 100% laa..
Nama panggilan : nabil

Perkenalan pertama : budak kelas aku masa sem 1..so, automatik kena kenal laa..

dia ni suka sgt involve dgn benda2 persatuan laa, group laa..jenis2 macam tu laa..


Nama : long


Nama: wan sar
Nama : mat pait


haaaaaaaaaaa........yang bawah ni semua budak rumah aku..yang atas2 tu mintak maap laa ye, aku tahap malas nak describe dah..kira ok laa masuk blog ni..hehe..




Nama : helmi a.k.a jendol..

helmi ni pandai orangnya..kuat main game..selalu kantoi paper macam aku jugak..last2 grad..hehe..aku slalu pinjam laptop dia lah main dota..dia ni peneman aku menghisap rokok masa kat umah sewa dulu..slalu gak laa aku kena pau ngan dia..tapi takpa..bab2 rokok ni ape yang nak dikesahkan..dia juga memerangkap keeper team futsal aku kat uitm...

Nama : wan penang @ wan cheras

budak penang dia ni..rajin buat kerja..kuat main pes..hahaha..aku slalu usha laptop que sebab nak main pes, last2 dia yang dpt dulu..dia ni punya tackle masa main futsal punyalah danger beb..risau aku orang yang bawak bola tu..tapi dulu dia ni kategori defen yg suka naik ke atas skang..byk gak skor kalau main..


Nama : panjang @ jang @ spender @ spider

budak subang perdana ni..kuat merepek..suka seret tongkat moto time main lap..cuak aku kalau dia buat camtu..haha..dia ni mmg mat online lah..kalau romeo takde juliet, mmg takbleh hidup laa romeo tu..aku ibaratkan panjang ni romeo dan internet tu juliet..paham kan?hehe..dia ni byk skit futsal..kalau body dia keras skit dan skilnya laju, mmg dah perfect..tapi tu laa kelemahannya..mudah jatuh..tak stabil sebab pusat graviti terlalu tinggi..hehe..


Nama : hafizi @ ji @ piji @ budak_kaca_mata

dia ni sebenarnya kelakar..tapi cuma dia tak cakap sgt benda yang kelakar tu..dia cakap slow2 bila buat lawak..antara budak rumah aku, dia nilah bahan lawak kitorang..mmg kena bantai je ngan aku,que dan helmi..takde sapa nak backup dia..haha..men futsal dia agak caya..aku suka dia punya tru pass..dia ni juga digelar raja tonjol..haha

Nama : q @ que @ kue @ kueh @ kuehtiaw

aku panggil que je dia ni..malas nak pakai baju, so aku snap je laa gambar ngan dia..haha..aku slalu geng ngan dia ni la bila bahan piji..slalu gak pinjam moto dia..budak kelantan ni beb..kalau main striker masa futsal, jangan korang bagi bola volley kat dia..mmg dia hanyut sekuat hati aku cakap kau..haha..dia ni kelakar juga..suka jerit tiba2..haha



Nama: sapik @ G @ ji @ koentrao

aku agak rapat ngan dia masa sem 1 lagi..yela, satu blok asrama kan..pandai budak ni..dia ni jugak kaki online, takde internet, mmg tak bleh bernafas..perumpamaannya lebih kurang begitu lah..dia ni mmg suka smart2..slalu jugak aku rembat wax dia..lepak shisha slalu ngan dia dan piji laa..bila main futsal, dia ni slalu buat bola cross tak pun lob..so, mmg tepat kat aku laa..dia ni punya rembatan kadang kala melalut sampai ke laut..ada satu penalti futsal ni, dia sepak macam main bola padang..mmg tak gol laa jawabnya..haha





p/s : aku actually dah lama dah post ni..cuma aku letak kat draft ja sebab tak larat nak abiskan..so, aku post macam ni jela..kawan pompuan aku tak seberapa lah..nnti2 lah aku cita..





                                                           Author : Lucas Akmal
                                                 Time : 1.28 a.m.
                                                              Day  : Friday 1.11.2013
                                                            Place : Paklang's house

No comments:

Post a Comment