Saturday 18 July 2015

Senyap saja kan boleh

Aku bengang..
Memang bengang..
Dan aku tau..
Siapa yang lalu apa aku lalu, dia pun akan bengang..

Benda tersimpan dalam hati sekian lama..
Hati terdetik ke arah yang tidak menyenangkan,
Tapi dulu, itu semua hanyalah syak wasangka,
Dan aku berharap kau akan berubah,
Tapi nyata tidak..

Bercakap belakang..
Membanggakan diri sendiri..
Riak..
Bermewah mewah tidak mengikut kemampuan..

Kalau diikutkan, memang dari dulu,
Ada certain part yang memang aku tak puas hati,
Tapi apakan daya,
Hati ini hanya mampu berdoa yang terbaik untuk kau..

Baru-baru ni,
Semua kisah kau terbongkar..
Satu persatu..
Orang keliling kau dah banyak main peranan,
Untuk tolong kau jugak,
Untuk tolong family kau jugak,
Tapi kau buat sambil lewa,
Endah tak endah..

Mungkin...
Dan nasib baik aku bukan jenis yang panas baran,
Ye, aku masih boleh tahan lagi..

Fikir dulu sebelum buat..
Sebelum berkata kata,
Sebelum bertindak..
Itu akan membuat kau hargai apa yang kau ada sekarang..

Silap dan salah itu biasa..
Yang luar biasa ialah proses penyesalan dan taubat itu sendiri..
Jangan diikutkan sangat keinginan nafsu..
Kau ada tanggungjawab,
Fikir-fikirkan lah..

No comments:

Post a Comment