Thursday 23 July 2015

Temankan

Teringat kisah masa duduk sitiawan dulu..
Dalam darjah 2-3 macam tu..
Aku selalu terlelap sendirian waktu malam..
Kadang-kadang sebab menonton tv..
Biasanyalah sebab menonton tv..
Hahaha..

Rumah kat sitiawan tu 2 tingkat..
Kebiasaannya semua tidur atas..
Lampu bawah memang semua dipadamkan..
Cuma tinggal lampu tangga je..
Macam biasalah, darjah 2-3 camtu kan, aku ni penakut sikit..

Ada satu malam ni,
Emm,,bukannya semalam je sebenarnya,
Bermalam-malam..
Hahaha..

Aku tertidur kat bawah..
Dan memang automatik aku akan terjaga pukul 2-3 pagi macam tu..
Then bila pandang sekeliling, gelap..
Cuma lampu tangga je..
Dah la aku baring atas kerusi yang sebelahnya tingkap..
Memang seram..

Nak tau tak apa aku buat?
Hahaha..kelakar sebenarnye..

Aku nangis sekuat-kuatnya supaya mak aku yang tidur kat atas dengar..
Kehkehkeh..
Pastu secara automatik mak aku akan turun bawah dan tidur dengan aku sekali..
Dan, tak pernah sekali pon mak marah sebab aku nangis..

Okay..nak cite itu je..
Sebab teringat..

Terima kasih makku sayang

Dari,

Amal (^_^)

No comments:

Post a Comment