Sunday 2 August 2015

Nur Aisyah namanya

-Nur Aisyah namanya..
-Umur berapa ntah..kejap aku kira..okay..umurnya 30 tahun..
-Pekerjaan seorang doktor..
-Pakai spek mata..
-Cun juga orangnya..

-Garang satu hal..

Cerita garang:
bila cakap pasal garang, aku teringat satu kisah dengan nur aisyah ni..dulu masa darjah dua, aku dipaksa olehnya untuk mengaji..memang dialah cikgu mengaji aku dulu..pantang nampak aku free je, mesti kene soal dgn tiba2, "Eh amal, ko ni main2 je, ayat kursi dah hafal belum?"..memang kantoi la aku disitu..ada sekali tu, aku mengaji dgn dia, nangis weh keluar dari bilik tu lepas ngaji..yang tak boleh belah nya, mak ayah aku tak kesah langsung pun pasal aku nangis, mmg takde chance la aku nak raih simpati masa tu..haha

-Suka belanja adik-beradik

Cerita belanja:
Banyak weh dia belanja aku..belanja makan, usah disebutlah..sebut je nak makan apa, pizza, sate, kfc, aiskrim, selamba ja dia..tak pernah berkira langsung..satu benda yg aku takkan lupa, dia belanja aku jam tangan cap crocodile..haha..mahal weh..serius mahal..dlm rm400 macam tu..kononnya haritu aku cuma jadi driver je sebab nur aisyah ni nak belanja imah jam, so, aku pon follow la as driver..bila sampai kedai jam tu, nur aisyah pon kata kat aku, "Amal kalau nak jam, pilih laa"..aku dalam hati tak terkejut lagi sebab boleh agak dia mesti nak belanja jam..hihihi..pastu aku pon tgk la kat tmpt jam yg bawah rm100..semua aku tak minat..mmg lagipon aku tak pernah ada jam..so jadi tak kesah sgt..pastu aku bagitau imah, yang aku cuma minat kat jam crocodile ni je..sbb harganye rm400 camtu, aku pon malas nak cakap dgn nur aisyah..last2, imah ni yang bgtau nur aisyah kata aku minat jam crocodile tu..dengan selambe je nur aisyah berkata, "Ko nak tak jam tu Amal?Nak ambik je la"..usah cakap banyak, mula nya aku malu, lepas tu tak dapat la kan bila dah dipelawa..haha

-Rajin mentelaah buku..
-Suka mengemas..
-Rajin memasak..
-Senang jika diajak merepek bersama
-Minat dalam bidang per"zumba"an..
-Dalam plan untuk further study in medic..
-Bising kalau ada benda tak kena
-Senang paham lawak aku
-Mudah berseloroh
-Tabah

-Suka telefon aku time nak balik sekolah menengah dulu

Cerita masa nur aisyah sekolah menengah:
Masa dia form 5, aku form 1..dua2 sekolah sesi pagi..aku lepas sekolah pukul 1 camtu, balik rumah terus lah..yg nur aisyah ni ade je kelas tambahan..biasa balik dalam pukul 3-4 petang camtu la..dan macam biase, bila dia nak balik, mesti dia call aku kat public phone, "Amal, amik akak kat sekolah ni"..aku dengan redha nye pergilah amik dia..hahaha..pemalas punye akak

Haaa..itulah..antara ciri-ciri nur aisyah dan cerita-cerita yang aku ingat..

Aku tulis ni pon, bukan sebab ape, sebab hari ni hari jadi dia..memang aku ingatlah..korg ingat ape, sebab notification kat fb ke baru aku ingat..hahaha

Selamat ulang tahun hari lahir akakku sayang..semoga bahagia, berjaya di dunia akhirat ye..dimurahkan dan dicukupkan rezeki dunia akhirat, menjadi anak dan isteri dan bakal ibu yang solehah..jangan le garang2 mcm dulu dah, takut amal..nanti cepat marah, cepat tua..hehehe..nanti bukak la klinik kak..bleh la amal dapat free nanti..hehehe..terima kasih sebab byk kali dah sponsor amal..ye amal ingat, akak slalu pesan, "Jangan bako duit"..hehehe

Pesanan untuk adik beradik aku yang baca blog aku ni terutamanya imah:

Ko jangan bagitau akak tau imah amal tulis pasal dia..siap ko kalau bagitau...hahaha



Nur Aisyah bermain bersama anak buahnya

Akak yang belah kanan tu, yang pegang baby..dan macam biase lah, yg paling comel mestilah yg bertanda "X"..haha

Korang sendri tgk la betapa garangnye akak ni..org wish birthday, dia siap kasi penumbuk dgn pelempang..haha


2 comments:

  1. aku tak ada kakak mal.
    so selamat hari jadi kakak akmal :D

    ReplyDelete
  2. Haaa..boleh2 jang..tadahal..asalkan komen, sudah le..hehe..aku like komen ko jang

    ReplyDelete