Saturday 22 August 2015

Nur Azian namanya

Nur Azian Binti Suhaimi...

Kakak aku nombor 2..ketiga dalam adik-beradik..

19 Ogos 1987...hari jadinya..so, aku nak hadiahkan post ni untuk dia..

Aku panggil dia yan..semua famili aku panggil dia yan..Dalam famili, yan ni la paling rajin mengubah susun atur perabot di dalam rumah..kerusi, meja, tv, katil, almari, peti ais..okay..yg peti ais tu aku tipu..

Memang rajin gile lah mengemas rumah, apatah lagi bilik dia..aku sebagai adik, mmg automatik menjadi assistant dia dlm bidang kemas mengemas ni..stakat angkat barang, buang sampah, itu jela..aku memang selalu lepak bilik dia, tidur bilik dia..disebabkan lebih selesa dan kemas, sejuk pulak tu..hahaha

Banyak kes aku dgn yan ni masa kecik2 dulu..ada satu kisah ni, aku ngan yan main kat tepi longkang besar..pastu tiba yan kata kat aku, "Amal kalau berani, tolak la yan masuk dlm longkang"..aku ape lg, tak cakap byk hah, trus tolak yan jatuh dlm longkang..berjahit beb dagu dia..berapa jahitan ntah aku tak ingat..hahaha..masa kecik2 dulu la kan..aku pon bukannye nak sgt tolak dia..tapi dah dia suruh..yela..kakak suruh kan..kite ikut je la arahan dia..hehehe

Masa kecik2 dulu, akak aku yg aisyah tu, penah jadi wakil hafazan ke tilawah alquran..masa dia darjah 5..masa tu yan darjah 3..yg aisyah ni mmg dah ready seminggu la utk pertandingan tu..pastu masa hari kejadian, aisyah tetiba buat hal..ustazah dtg rumah panggil dia, dia taknak keluar rumah..takut katenye..tiba2, yang si yan ni disuruh gantikan tempat aisyah..selambe je weh yan ganti aisyah..menang pulak tu..hahaha..tapi takde la dpt no 1 tak silap aku..yg tak leh blah, aisyah siap nak claim hadiah tu kat yan..haha

Sekarang ni yan ada 3 orang anak..semuanya laki..mohd hasbi haziq, mohd haris hakim, mohd habib hayyan..tiga2 best..ada masing2 punya ragam..

Yan ni memang tabah skit la orang nye..rajin sgt weh dia ni..aku pon kalah bab rajin tu..suka sgt aku bila tgk dia bahagia skang..keja nurse skang dia ni..kat hkl..merempit pulak tu kdg2..haha

Cakap pasal merempit, baru aku teringat kisah aku, yan dan seekor angsa..aku ngan yan nak gi kedai masa tu..nak lalu ikut lorong belakang..pastu ada sorg makcik ni, bela angsa..time tu pulak angsa tu kat luar rumah dia..time tu aku yg bawak moto..nak mengelak angsa punya pasal, aku pon ter exsiden la dgn yan..terlanggar pasu..pecah pasu bunga makcik tu weh..hahaha

Itu lah yan..amal doakan ko bahagia dan selamat dunia akhirat ye..amal tau ko kuat orangnye..tabah orangnye..

Selamat ulang tahun hari lahir yang ke 28 yan..love u (^_^)


No comments:

Post a Comment